Pole Fitness – Denise Mulder

Pascalstraat 13 F,
2811 EL Reeuwijk

KvK: 24309977
BTW: NL174125161B.01

+31 (0)6 – 422 116 43
info@polefitness.com

Pole Fitness –
Denise Mulder

Pascalstraat 13 F,
2811 EL Reeuwijk

06 – 422 116 43
info@polefitness.com

Veel gestelde vragen

Hier zijn de veel gestelde vragen op een rij:

Voor wie is Pole Fitness geschikt?

De Pole fitness® workout is geschikt voor iedereen die sterker, strakker en leniger wilt worden, maar vooral ook gezelligheid en plezier wil beleven tijdens het sporten. De workout is voor iedereen toegankelijk, met of zonder basisconditie. Het programma biedt een perfecte opbouw en samenstelling van technieken in niveaus, waardoor iedereen – ongeacht sportachtergrond – aan deze uitdaging kan beginnen op een veilige en haalbare manier.

Is Pole Fitness iets voor mij?

Ja, Pole fitness® is voor elke vrouw én man leuk! Er bestaat eigenlijk geen fitnessprogramma dat eenvoudiger is dan Pole fitness®. Je Pole Fitness instructrice leert je de basisbeginselen van de oefeningen en coacht je uitgebreid en enthousiast voor elke nieuwe techniek. Je kunt er zoveel uitdaging en moeilijkheidsgraden in aanbrengen als dat je zelf wilt.

Wat zijn de voordelen van Pole Fitness?

Het beoefenen van Pole fitness® heeft een aantal voordelen, zowel lichamelijk als geestelijk. Je ontwikkelt een betere conditie, spierkracht en flexibiliteit. Je wordt automatisch strakker door een leuke full body workout. Behalve dat Pole Fitness goed is voor je algehele conditie, is het ook goed voor je zelfvertrouwen. De lessen blijven continue een leuke uitdaging voor jezelf door de gevarieerde dans- en paaltechnieken. Je zelfvertrouwen groeit doordat je tijdens deze high-impact workout sportieve vaardigheden leert, die je niet voor mogelijk had gehouden.

Wat is het verschil tussen paaldansen en Pole Fitness?

Paaldansen is een vorm van entertainment, die als doel heeft een ander te plezieren. Pole fitness®, dat wordt beoefend in sport- en dansscholen, is een complete workout die is ontwikkeld om een beter figuur, een betere conditie, meer (spier)kracht, maar ook meer zelfvertrouwen te ontwikkelen. Tijdens een Pole fitness® workout worden veel spiergroepen getraind, zowel op een spierversterkende wijze als qua spieruithoudingsvermogen.

Wat ga ik in de Pole Fitness lessen leren?

Pole fitness® is een unieke combinatie tussen gogo-aerobics en paaldanstechnieken. Het resultaat is een high-impact workout waarin intensief en effectief wordt getraind op kracht en algemeen uithoudingsvermogen. Tijdens de uitvoering van de paaltechnieken wordt een groot aantal spieren effectief getraind, zoals biceps, triceps, schouders, buik- en rugspieren, en nog veel meer spieren. Er wordt niet alleen op kracht getraind, maar ook op krachtuithoudings-vermogen en coördinatie. Op het basisniveau van de Pole fitness® training oefenen we technieken die de spieren licht belasten. Op deze manier worden de spieren opgebouwd, en bereiden we deze voor op de meer gevorderde (en zwaardere) technieken. Al met al leer je dus een stuk danschoreografie en daarnaast op je eigen niveau een aantal paaltechnieken. Later leer je deze te combineren.

Hoe vaak moet ik een Pole Fitness les volgen?

Dat hangt van je eigen voorkeuren af, en natuurlijk de mogelijkheden in de sport- of dansschool waar je Pole fitness® volgt. Je kunt het één, twee of drie keer per week volgen. We raden je in ieder geval aan om tussen de Pole fitness®-lessen minimaal één rustdag te plannen. Hoewel je de voordelen van Pole fitness® al goed merkt bij het volgen van één les per week, volgen sommige fanatiekere dames twee of zelfs drie keer per week een Pole fitness®-les. Voor je het weet, ben je verslaafd aan deze gevarieerde workout!

Stuur ons een bericht