Fruit en sporten – 10 redenen

fruit en sporten

Bij sommige sporters is fruit niet zo populair vanwege de suikers die in fruit zitten. Maar wist je dat fruit eigenlijk heel gezond is?

10 redenen om lekker veel fruit te eten:

  1. In vers fruit zit belangrijke voedingsvezels en microvoedingsstoffen die in gefabriceerde pillen niet zitten.
  2. Natuurlijke voedingsstoffen worden makkelijker opgenomen door je lichaam dan chemische stoffen.
  3. Voor iedere smaak is er wel een soort fruit .
  4. Iedere soort fruit heeft zijn eigen samenstelling van voedingsstoffen.
  5. Suikers zijn de brandstof van je lijf. De suikers in fruit zijn de suikers die het makkelijkstafbreekbaar zijn door je lijf t.o.v. andere suikers.
  6. Fruit bevat fructose ,deze geven de hoogste energie level van alle suikers.
  7. Fruit bevat weinig calorieën, veel antioxidanten en vitamines welke het immuun systeemversterken.
  8. Je lichaam wordt sterker en energieker van fruit vanwege de snelle opname en verwerkingvan gezonde (simpele suikers) suikers.
  9. Fruit geeft een oppepper na je training en is makkelijk mee te nemen in je sporttas.
  10. Sommige fruitsoorten zoals bijv. citroenen hebben een positieve werking op de verbranding van vet en de stofwisseling.